El visionat d’aquest reportatge em porta a la pregunta molt concreta.
Realment amb certa tipologia d’alumnat, cal seguir estricament el currículum escolar?
En cap moment nego la utilitat dels coneixements acadèmics, ja que ajuden al alumne a estructurar el seu pensament, i això té repercussions positives en el seu psiquisme i estructura cognitiva. Si tenim en compte que els alumnes amb dificultats, depèn de la seva problemàtica personal i gravetat, no integraran gran part dels coneixements que es treballen a l’aula, realment en la seva adaptació curricular o Pla individualitzat han de treballar les assignatures curriculars?
La meva opinió és negativa, ja que penso que si un alumne, per exemple li costarà 6 mesos entendre el concepte de resta, a la llarga és temps perdut, temps utilitzat en un concepte que ha d’aprendre perquè el currículum així ho contempla, però que donat les seves característiques personals, de poca utilitat li serà de cara al futur.
Proposo un ensenyament molt més manipulatiu, i destinat a ensenyar competències pràctiques i útils, que els ajudin el dia de demà a esdevenir persones més autònomes i menys dependents dels seus familiars més propers.
Realment amb certa tipologia d’alumnat, cal seguir estricament el currículum escolar?
En cap moment nego la utilitat dels coneixements acadèmics, ja que ajuden al alumne a estructurar el seu pensament, i això té repercussions positives en el seu psiquisme i estructura cognitiva. Si tenim en compte que els alumnes amb dificultats, depèn de la seva problemàtica personal i gravetat, no integraran gran part dels coneixements que es treballen a l’aula, realment en la seva adaptació curricular o Pla individualitzat han de treballar les assignatures curriculars?
La meva opinió és negativa, ja que penso que si un alumne, per exemple li costarà 6 mesos entendre el concepte de resta, a la llarga és temps perdut, temps utilitzat en un concepte que ha d’aprendre perquè el currículum així ho contempla, però que donat les seves característiques personals, de poca utilitat li serà de cara al futur.
Proposo un ensenyament molt més manipulatiu, i destinat a ensenyar competències pràctiques i útils, que els ajudin el dia de demà a esdevenir persones més autònomes i menys dependents dels seus familiars més propers.
Hola:
ResponderEliminarEn cierta medida comparto contigo lo del curricul, pero creo que igual hay operaciones básicas que si que sería positivo que adquiriesen, pues por ejemplo para ser autónomos e ir a la compra, esto hablando de forma generalizada, pero también creo es importante en este tipo de niños, esforzarlos por darle una educación orientada a tener una vida independiente y el peso del curriculo en lugar de algunas materias debería ser habilides básicas para su desepecho como persona y que le de autonomía.