domingo, 9 de mayo de 2010

El rol de l'escola davant les dificultats d'aprenentatge


Quan un nen té dificultats a l'escola és important investigar com la Institució encara aquesta dificultat per veure la possibilitat de revertir la situació existent .Moltes vegades l'escola confon la funció i intenta ser el professional que dona una atenció molt més clínica, quan el rol de l'escola, és el de formació psicopedagògica.


Cal tenir en compte que l'escola és la primera instància que jutja les possibilitats i potencialitats d'un nen, ja que és el primer contacte amb el món extra -familiar i que des de la seva acció docent podria ajudar l'èxit de l'aprenentatge dels nens.

La Institució hauria de:

1- Conèixer les dificultats que pot tenir un alumne i les seves característiques bàsiques. Això és important per avaluar si l'esmentada Institució és l'adequada a les seves necessitats.

2- Poder observar i informar.

3- Sol•licitar informació familiar.

4- Treballar amb l'equip docent.

5- Suggerir diagnòstic professional.

6- Elaborar estratègies pedagògiques en concordança amb la direcció de l'establiment, professionals, familiar i docents.

7- Avaluar, informar i reajustar.

El creixement personal d'un escolar ve donat per la relació constant entre el que va aprenent, el lloc on aprèn i el seu desenvolupament personal a l'escola és on generalment l'alumnat comença a ser conscient de les seves capacitats i limitacions dins de la societat on viu i el moviment és molt important per arribar a conèixer-se millor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario