Durant la primera sessió vam estar debatent sobre si seria o no possible el model d'escola inclusiva en l'actualitat, una escola que integrés tan alumnes "normals" ( si es que existeix aquest terme, personalment hem desagrada força) i alumnat amb dificultats o discapacitats. Es va parlar d'un ideal utòpic, en el sentit que educativament és una proposta beneficiosa per tots els alumnes, els nens que presenten dificultats estan integrats dins d'un entorn escolar i la resta d'alumnes aprenen que es possible conviure i aprendre d'alumnes diferents d'ells.
Tot i així apareixen una sèrie de limitacions a nivell educatiu com seria la poca preparació per part dels docents per atendre degudament aquests alumnes, la manca de recursos específics, i la mala organització i planificació de les sessions per poder educar de manera equitativa a tots els alumnes, presentin o no discapacitat.
L'inclusió com a concepte educatiu resulta novedós, i sovint hi ha la creença que no es possible per una manca de recursos, jo crec que no es tant això, sinó quina utilitat és fa dels que el centre ja disposa, caldria aplicar-los degudament.
També caldria educar i explicar a les famílies que el model inclusiu no afecta en cap cas al desenvolupament dels seus fills, al contrari l'enriqueix ja que aprenen que la diferencia per si sola no és negativa i que tots podem aprendre conjuntament. En referència a aquest aspecte vam comentar que moltes famílies, a vegades portaven els seus fills a les escoles concertades perquè creien que els alumnes amb dificultats assistien a escoles públiques, en certa manera "evitaven" que el seu fill entrés en contacte amb aquest tipus d'alumnat.
Per finalitzar, deixo un video que hem sembla força interessant ja que s'expliquen les característiques del model d'inclusió educativa.
http://www.youtube.com/watch?v=iSXWZPQZFcU
Tot i així apareixen una sèrie de limitacions a nivell educatiu com seria la poca preparació per part dels docents per atendre degudament aquests alumnes, la manca de recursos específics, i la mala organització i planificació de les sessions per poder educar de manera equitativa a tots els alumnes, presentin o no discapacitat.
L'inclusió com a concepte educatiu resulta novedós, i sovint hi ha la creença que no es possible per una manca de recursos, jo crec que no es tant això, sinó quina utilitat és fa dels que el centre ja disposa, caldria aplicar-los degudament.
També caldria educar i explicar a les famílies que el model inclusiu no afecta en cap cas al desenvolupament dels seus fills, al contrari l'enriqueix ja que aprenen que la diferencia per si sola no és negativa i que tots podem aprendre conjuntament. En referència a aquest aspecte vam comentar que moltes famílies, a vegades portaven els seus fills a les escoles concertades perquè creien que els alumnes amb dificultats assistien a escoles públiques, en certa manera "evitaven" que el seu fill entrés en contacte amb aquest tipus d'alumnat.
Per finalitzar, deixo un video que hem sembla força interessant ja que s'expliquen les característiques del model d'inclusió educativa.
http://www.youtube.com/watch?v=iSXWZPQZFcU
Hola Montse!,
ResponderEliminarEstic d'acord que per dur a terme un projecte d'escola inclusiva és necessari que en primer lloc es reguli amb una normativa, que el personal docent estigui preparat i compti amb recursos per fer-ho, però jo, a més afegiria que ha de tenir ganes!
La motivació és bàsica per poder tirar endavant qualsevol projecte per damunt de la normativa, preparació i els recursos; i perquè hagi motivació els mestres han de veure clar què allò que els "venen" pot funcionar, millorant l'aprenentatge dels alumnes i el clima de l'aula.
Hi ha molts discursos teòrics del tema, molts articles, llibres...però no sé si un discurs teòric pot arribar a motivar-los?...
Salutacions,
M.José
Hola,
ResponderEliminarTambé cal contemplar la possibilitat de ser creatius i creatives, innovant i treient el màxim profit dels recursos que disposem.
Professor.